Úri Szent Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

2244 Úri, Rákóczi út 35.
📞: +36 30 517 5021
📧: szentimre.uri@cegleditk.hu
OM kód: 202976

Iskolánk felvételi körzete: Úri község közigazgatási területe

logonagy

A művészeti iskolánk nevelésfilozófiájának alapelve a teljes értékű személyiséggé formált ifjúság nevelése, mely a művészeti értékek minél korábbi korban történő megismertetésén és elsajátításán keresztül jut el céljáig.

Írta: Lukács Ildikó
       tagintézmény-vezető

A művészeti iskolánk nevelésfilozófiájának alapelve a teljes értékű személyiséggé formált ifjúság nevelése, mely a művészeti értékek minél korábbi korban történő megismertetésén és elsajátításán keresztül jut el céljáig. Ez kettős feladatot jelent, az értékközvetítést és személyiségfejlesztést az egyéni, valamint közösségi nevelés útján.

A gyermekek nevelése személyiségük folyamatos alakítását jelenti. Ez az esztétikus környezet kialakításától a magas szintű hangszeres játékig és a társas muzsikálás öröméig, valamint a mozgás általi önkifejezésig terjedhet. A művészeti nevelés biztosítja a tanulás személyes tapasztalati módját. A tanulók élményszerűen tapasztalhatják meg a művészeti stílusok és irányzatok sokszínűségét, valamint azokat a kifejezési formákat, amelyek a zene – és táncművészetben ötvöződnek.

Az alapfokú művészeti nevelés feltárja a művészet megörökítő, átörökítő szerepét, megérteti, hogy az alkotás a legértékesebb emberi alapképesség. Megalapozza a tanuló esztétikai szemléletét, kommunikációs képességét és az értékes alkotások iránti igényét. A rendszeresen átélt pozitív élmények alakítják ki azokat az emberi tulajdonságokat, magatartási szokásokat, melyek a művészetek területén az eredményes szereplés összetevői. A művészeti nevelés az alkotó típusú tevékenységek megismertetése által hozzájárul az akarati, az alkotó-alakító cselekvőképesség fejlesztéséhez.

A zene-mozgás komplexitásának hatékonysága nélkülözhetetlen a kiművelt személyiség fejlesztésében. A művészeti nevelés azonos hangsúlyú, de kettős célja (a tehetséggondozás és az amatőr nevelés) egy harmadik célt is szolgál, a szocializációt. A kitartó munkát követelő művészeti oktatás pozitív hatása megnyilvánul és visszahat a közismereti tanulásra és az egymás iránti kulturált viselkedésre is. Pszichológiai mérések igazolják, hogy a művészeti tárgyak tanulása a közismereti tárgyak tanulásában is mérhetően segíti a koncentráló képességet, a figyelem fókuszálását a konkrét feladatra.

A nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozót segíti abban, hogy megtalálja, megőrizze és fejlessze identitását, vállalja másságát, elfogadja és másoknak is megmutassa a kisebbség értékeit, erősítse a közösséghez való kötődést.

Nevelői munkánk

A hónap szülöttei

A hét verse

0425